Kolorika
Z vlastnej skúsenosti vieme, že v slabo osvetlenej miestnosti, nedokážeme rozoznať predmety okolo nás. Vnímame iba biele a čierne kontrasty. Aby sme ich mohli diferencovať potrebujeme osvetlenie, pri svetle nevnímame len áno-nie, ale taktiež odstupňovanie hodnôt vo vnútri danej farby, lebo každá farba má určité odtiene. Človek taktiež vníma 80% informácií zrakom, ale taktiež ovplyvňujú dorozumievací proces tvary, línie, pohyb a, samozrejme farby.
Kolorika (z lat. color = farba) je to pôsobenie farieb na komunikáciu
Využitie: Farby majú vplyv najmä na psychiku človeka, ovplyvňujú percepciu partnera i prostredia, prezrádzajú charakter človeka, ale tiež sa využívajú v chemoterapii ako liečebný prostriedok.
Vizika
Hlavnú úlohu v mimike hrajú oči. A to nielen oči ako také , ale aj ich celkový pohyb, najmä viečok, obočia a koreňa nosa. Oproti konkrétnemu chápaniu komunikácie očí a očných svalov stojí abstraktnejší pojem - pohľad. Existuje viac ako štyridsať druhov pohľadov a deformácií obočia.
Vizika - (z lat. visus = videnie, pohľad, zrak, oči) sú to rôzne pohľady tváre, konkrétne očí a obočia, ktoré pôsobia na komunikáciu.
Využitie: Oči prezrádzajú momentálny psychický a fyzický stav človeka. Dajú sa z nich ľahko vyčítať rôzne pocity ako hnev, radosť, strach, šťastie či choroba, pomáhajú pri tom obočie.
Mimika
V komunikácií je vždy najzreteľnejšie nastavovaná druhému človeku tvár. Keď chceme niekomu niečo povedať zvyčajne sa otočíme k nemu tvárou, čím naznačíme že s ním chceme viesť rozhovor. Aj malé dieťa, ktoré obracia tvár za matkou alebo za lyžicou s jedlom a dáva jasne najavo svoje potreby. Na mimike sa perfektne odrážajú psychické a fyzické stavy.
Mimika - (z gr. slova mímos = jemne a citlivo napodobňujúci, imitujúci) je to pôsobenie tvárových svalov v komunikácií.
Využitie: pomocou mimiky človek vyjadruje svoj psychický a fyzický stav alebo súhlas a nesúhlas počas komunikácie.